maanantai 9. maaliskuuta 2020

Blogi käyntiin

Tarkoituksenani on herätellä uudelleen minun mielenkiintoa valokuvausta kohtaan tämän blogin avulla. 
Aikoinaan tallensin muistoja mielelläni niin ihmisistä, eläimistä, luonnosta kuin arjen hetkistä valokuvien avulla.  Sitten ruuhkavuodet veivät mennessään ja kamerat pölyttyivät makuuhuoneen nurkassa useamman vuoden ajan koskemattomina. 
Nyt ruuhkavuodet ovat jäämässä taakse ja nyt minulla on aikaa etenevässä määrin jälleen itselle ja omille mieltymyksille ja harrastuksille. 

Viime viikolla otin pitkästä aikaa kamerat esiin, pyyhin niistä pölyt ja latasin akut ja nostin ne lähemmäksi, näköetäisyydelle, jospa ne piirongin päältä tarttuisivat helpommin matkaan ja mukaan arkea ikuistamaan.

Valokuvaamisessa, niiden ottamisessa ja muokkaamisessa olen aloittelija, eikä teknisesti onnistunut kuva ole minulle se tärkein asia, vaan ennen kaikkea haluan tallentaa muistoihin jälleen arjen pieniä hetkiä, iloja ja suruja, arjen arvokkuutta, niitä hetkiä, joista itse saan voimaa. Toivon kuitenkin, että tällä matkalla saan voimauttavien kuvien lisäksi omaa teknistä taitoa hiottua, oppisin muokkaamaan kuvia ja saamaan niistä entistä näyttävämpiä.

Selailin netistä valokuvahaasteita, joiden avulla saattaisin pienellä vaivalla ja ns. valmiilla sabluunalla saada valokuvausta osaksi arkeani. Löysinkin ainakin Pieni lintu-blogin, jossa oli pari mukaansa tempaavaa haastetta, joihin ajoin tulevaisuudessa osallistua.

Kiitos kun olet lukenut tekstiä jo näin pitkälle, 
toivon, että lähdet mukaani tälle minun voimauttavan valokuvaamisen matkalle. Annat minulle palautetta kuvistani, jätät pienen viestin käynnistäsi ja yhteystiedot, minäkin vierailen muiden blogeissa mielelläni. 


- Nanna-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti